Úvod / Marketing / Reklama a marketing / Proč a jak vytvořit web, když jste živnostník či malá firma: 5 užitečných tipů
Proč a jak vytvořit web, když jste živnostník či malá firma: 5 užitečných tipů
- autor: Redakce
Podnikáte a nemáte vlastní webové stránky? Pak své potenciální zákazníky rovnou posíláte ke konkurenci. K takové, která drží krok s dobou a prezentuje se online. Protože lidé na internetu hledají služby, co nabízíte i vy. Hezkým a moderním webem jim „jdete naproti“. Přečtěte si, jaký potenciál se v něm ukrývá a jak ho pořídit snadno, rychle a za rozumné peníze.
1. Jasný přínos pro vaše podnikání aneb bez stránek se dnes neobejdete
Dobře zpracované webovky přímo podporují byznys, a to 24 hodin denně. Neúnavně a bez přestávky zviditelňují vaši značku, dělají ji dostupnou a přístupnou. Představují vás a vaše schopnosti a ukazují návštěvníkům, že dokážete vyřešit jejich požadavek.
Slouží tedy jako marketingový a prodejní nástroj, co mění uživatele na zákazníky. A nenahradí je žádný letmý zápis v katalogu nebo profil na sociální síti – to jsou jen doplňky vaší úspěšné existence v online světě. Základ tvoří kvalitní web, co informuje, přesvědčuje a vzbuzuje důvěru.
2. V prvé řadě promyslete strukturu, obsah a vzhled
Jakmile začnete plánovat pořízení internetových stránek, měli byste si hned v začátku ujasnit pár věcí, které později využijete jako součást zadání pro zpracovatele nebo samotnou osnovu pro postup svépomocí.
Vše odvíjejte od toho, jak se chová váš typický zákazník. Tedy co řeší a potřebuje. Web by pro něj měl být místem, kde:
během chvilky najde to, co hledá (případně okamžitě pochopí, jak se s vámi spojit) = web je logicky členěný, pomocí smysluplného menu nasměrovává na užitečné podstránky,
jednoduše pochopí předložené informace a ví přesně, co dělat, když si chce objednat vaše služby = texty jsou srozumitelné, bez chyb, zahrnují výzvy k akci
se „cítí“ příjemně = webovky mají moderní vizuál s barvami, co odpovídají vašemu celkovému stylu a komunikaci, nechybí na nich grafické prvky/obrázky/fotografie, které přispívají k vyvolání dobrého dojmu (a působí na emoce).
Obecně platí, že plnohodnotný web sestává z homepage, seznámení se službami a ceníkem, oddílu s kontakty, sekce o vás či vašem příběhu. K tomu můžete přidat ukázky práce a reference, nejčastější dotazy a blog, který díky pravidelně publikovaným článkům ovlivňuje pozici ve výsledcích vyhledávání.
3. Nezapomeňte na povinné údaje
Při chystání obsahu myslete i na informace, které na webu musí být zveřejněné, protože to ukládá zákon. Obecně se jedná o údaje, co patří na fakturu nebo daňový doklad.
Na stránkách právnické osoby nesmí chybět: název společnosti, sídlo, IČ, spisová značka, eventuálně DIČ.
Na stránkách podnikající fyzické osoby nesmí chybět: jméno a příjmení, místo podnikání, IČ, standardní oznámení o zápisu v Živnostenském rejstříku, evidenční číslo registrace, evidující úřad, eventuálně DIČ.
4. Jak postavit skvělé webovky: svépomocí vs. na míru
Dostáváme se k tomu, jak vlastní web pořídit. Možností se nabízí několik. Liší se finanční náročností a mírou vašeho zapojení při vytváření. Webové stránky zdarma záměrně neuvádíme, protože nesplňují nároky na profesionální prezentaci.
Nejlevněji vychází varianta, kdy si koupíte doménu a webhosting, nainstalujete redakční systém (např. WordPress) a šablonu a začnete s výstavbou. Musíte ale mít dostatek času a hlavně odborné znalosti.
Nebo se budováním webu vůbec nebudete zabývat a objednáte si ho u specialistů. Prozradíte jim, jak to má vypadat a co tam má být, a pak už jen uhradíte faktury. Počítejte ale s cenovkou minimálně několik desítek tisíc korun. Zvláště tehdy, když požadujete specifická rozšíření a funkce.
V neposlední řadě existuje i „zlatá střední cesta“, respektive nejvýhodnější. Nezruinuje rozpočet, avšak zajistí vynikající výsledek. Tohle v sobě ukrývají nástroje na tvorbu webu svépomocí – bez kodéra a grafika. Pro jejich ovládání si vystačíte s běžnými dovednostmi, jako je základní obsluha kancelářského programu.
Jestli umíte vytvořit a uložit dokument s textem či obrázky, umíte pracovat i s těmito pomocníky. Jde o připravené a dokonale vyladěné řešení s jednoduchým editorem, přes který vyrobíte krásný a funkční web třeba i během jednoho odpoledne. A přesně to najdete například u populárního českého MioWebu.
5. Výrobou nekončete, propagujte
Až budete mít hotovo, vrhněte se do propagace, ať jste na internetu vidět. Sdílejte své zbrusu nové stránky na sociálních sítích, zaplaťte si reklamu, pokud vám to finanční plán dovolí. Nenuceně na ně upozorněte v oborových diskuzích, přidejte je na specializovaná fóra. S rostoucím povědomím cílové skupiny se navýší i počet nových zákazníků a příznivců vaší značky. A web tak bude perfektně plnit své „poslání“.
Reklamní článek
UPOZORNĚNÍ
Články a informace zveřejněné na stránkách podnikatelska.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel podnikatelska.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - podnikatelska.cz.
Autor/zdroj fotografie: Pavel HanzalŠtítky: pr, reklama, reklama na internetu, internet
Náš tip
.