Úvod / Internet a IT / Svět internetu / 7 tipů, jak správně využívat Google analytics
7 tipů, jak správně využívat Google analytics
- autor: Redakce
Informací, které můžete pomocí Google analytics vyčíst, je celá řada. Které z nich jsou ale nejdůležitější a pomohou vám zvýšit efektivitu vašeho webu?
Poznejte svůj web přes jeho návštěvnost
Google analytics vám přináší cenné a nenahraditelné informace o návštěvnosti vašeho webu. Udělejte si jasnou představu, v jakých trendech se návštěvnost pohybuje, ze kterých webů návštěvníci přicházejí, poznáte tak i své zákazníky.
Zaměřte se na jednotlivé stránky
Pomocí webové analytiky od Google můžete zjišťovat efektivnost jednotlivých odkazů na stránce, vysoce hodnotná je informace o tom, jak dlouhou dobu uživatelé na stránce strávili. Pokud je to stránka, na níž by měli zůstat déle, zaměřte se na její vylepšení.
Data o objednávkách
Google analytics vám umožní získat informace o nejprodávanějším zboží, případně o stránce, z níž přichází nejvíce zákazníků. Zjistíte také, které stránky nejlépe fungují, co se konverze týče, a máte návod, jak upravit stránky ostatní (i když podoba stránky a její obsah určuje to, zda dojde ke konverzi, či nikoli jen do jisté míry).
Nedokončené objednávky
Naprosto specifickým prvkem jsou nedokončené objednávky. Pokud jste na své stránky přivedli zákazníka, který dospěl až do fáze, kdy vloží zboží do košíku a vyplňuje objednávkový formulář, je jeho ztráta během objednávkového procesu naprosto zbytečná. Zjistěte, proč k tomu dochází.
Vyhodnocujte statistiky PPC kampaní
Dívejte se na váš web v kontextu, vyhodnocujte proto i PPC kampaně, které vám přivádí návštěvníky. Měřte jejich výkonnost a návratnost vynaložené investice.
Efektivita není jen jeden druh konverze
Pokud chcete Google analytics používat správně, neměli byste se zajímat jen o jednu formu konverze, akcí s pozitivním efektem, které může návštěvník provést, je celá řada. Pokud si kromě objednávky nechá ještě zasílat váš newsletter, máte další body k dobru. Nezapomínejte ani na data ze sociálních sítí, lajk je také konverze.
Nastavte si upozornění
Spoustu času a práce vám usnadní nastavení upozornění – pokud se stane něco, co splní vámi zadanou podmínku, budete jednoduše upozorněni. Nemusíte tak trávit čas čtením různých přehledů, systém vás upozorní sám.
UPOZORNĚNÍ
Články a informace zveřejněné na stránkách podnikatelska.cz nenahrazují odborné rady a analýzy a mají pouze informativní charakter. Jakékoliv užití a použití těchto informací se děje na vlastní odpovědnost návštěvníka těchto stránek. Tyto informace byste měli konzultovat s konkrétním odborníkem na danou problematiku. Provozovatel podnikatelska.cz odmítá a nepřijímá jakoukoliv odpovědnost za články, informace a prohlášení na těchto stránkách - podnikatelska.cz.
Autor/zdroj fotografie: Pavel Hanzal- 7 tipů, jak správně využívat Google analytics právě čtete
Štítky: eshopy, internet, marketing, online podnikání
Náš tip
.